درمان اختلالات شخصیت

درمان اختلالات شخصیت

درمان اختلالات شخصیت کار دشواری نیست تنها باید با یک مشاور و روانشناس همراه شوید تا مسائل ، مشکلات و اخلالات شما را ریشه یابی نماید و اقدام به حل نماید.

برای درمان اختلالات شخصیت ابتدا باید نوع اختلال شخصی توسط روانشناس شناسایی شود.

کلینیک روانشناسی با سالها تلاش و پشتکار خود توانسته است موفقیت بیشماری در زمینه ی درمان اختلالات شخصیت کسب نماید.

  روی شماره کلیک کنید

تماس : 09303477528

درمان انواع اختلالات شخصی

3 گروه اصلی از اختلالات شخصیت

    اختلال کلاستر A : افراد در این گروه به اختلالات اغلب نامتعارف به نظر می رسند.

    اختلال کلاستر B : افراد دچار این اختلال غیر قابل پیش بینی هستند و نامتعادل و هیجانی میباشند.

    اختلال کلاستر C : افرا دچار اختلال کلاستر C مضطرب و هراسان میباشند.

چند شخصیت در هر کلاستر گنجاده میشوند، که ویژگی های مشترکی دارند.

اختلالات کلاستر A :

اختلال پارانوئید: (این افراد بدگمان هستند و اعتماد ندارند و بدبین هستند و همیشه دیگران را مقصر میدانند و هیچگاه مسئولیت احساسات و رفتار های خود را به عهده نمی گیرند)

اختلال اسیکزوتایپال : (افراد دچار این اختلال غیر معمول هستند و افکار و عقاید خاص خود را دارند به گونه ای که گویا خرافاتی هستند و اعتقاد دارند که قدرت فکری خاص و ویژه ای دارند. این افراد واقعیت را قبول ندارند و مدام در تفکرات ماورایی به سر میبرند)

اختلال اسکزوئید : (افرادی که دچار این اختلال هستند افرادی گوشه گیر و منزوی هستند این افراد معاشرت ضعیفی دارند و سرد و بی تفاوت میباشند)

درمان اختلالات شخصی مرزی

اختلالات کلاستر B :

اختلال مرزی : (این افراد رفتارها و کارهای ناپایداری دارند در واقع یک روز حال خوبی دارند و روز دیگر حال بد یک لحظه خوشحال هستند و در لحظه بعد ناراحت و افسرده هستند این افراد غیر قابل پیش بینی هستند )

اختلال نمایشی : (این افراد در ارتباط برقرار کردن  با دیگران بسیار راحت هستند در مورد افرادی که این نوع اختلال را دارند میتوان گفت که این افراد دارای روابطی سطحی با افراد هستند و هیچگاه نمیتوانند دلبستگی عمیق برای مدت طولانی با کسی داشته باشند )

اختلال ضداجتماعی : (این افراد قوانین اجتماعی را باور ندارند و رعایت نمیکنند همچنین مردم ستیز هستند. این افراد علاقه ی شدیدی به انجام کار های غیر قانونی دارند مدام دوست دارند دعوا کنند ، فرار کنند و مردم را آزار دهند و….)

اختلال خودشیفته : (این افراد خود را مهمی تلقی می کنند و اعتقاد دارند که بسیار منحصر به فرد هستند و به هیچ عنوان انتقادی را قبول نمیکنند و اغراق آمیز در مورد شایستگی  و توانمندی خود صحبت میکنند . )

درمان اختلالات شخصیت ضد اجتماعی

اختلالات کلاستر C :

اختلال وابسته : (این افراد مهر طلب هستند به این معنی که ترس از تنهایی و بی پنهایی، وابستگی آنها را به میزان زیادی افزایش می دهد. این افراد عزت نفس ندارند و خود کفا نیستند. )

اختلال وسواسی جبری : (این افراد بسیار یکدنده و بسیار سرسخت هستند و قدرت تصمیم گیری آنها بسیار کم است، و بسیار با نظم و تربیت هستند و قواعد و قوانین پایبندی افراطی دارند و اصلا انعطاف پذیر نیستند و بسیار رسمی و جدی میباشند.)

اختلال اجتنابی یا درون گزین : (این افراد از طرد شدن از جمع  میترسند. و به همین از همان ابتدا گوشه گیری را انتخاب مینمایند. و وارد جمعی نمیشوند مگر اینکه مطمئن باشند انتقاد نمیشوند و پذیرفته می شوند. این افراد در زمان صحبت کردن مضطرب ، هراسان و آشفته به نظر می رسد و اعتماد به نفس پایینی دارند)

 با توجه به فراوانی و گستردگی اختلالات شخصیت میتوانید به مشاوره و روانشناس مراجعه نمایید کلینیک روانشناسی با کادر مجرب و متخصص خود میتواند اقدام به ریشه یابی اختلالات افراد نماید و تمام اختلالات را با راهکار های مناسب درمان نماید.

درمان اخلالات شخصیت را به کلینیک روانشناسی بسپارید کلینیک روانشناسی در ارائه ی خدمات به شما عزیزان تمام تلاش خود را دارد و خواهان موفقیت شما عزیزان است.

راه های درمان اختلالات شخصیت

از راه های درمان اختلالات شخصیت باید میتوان مراجعه به مشاوره و روانشناس را تجربه نمایید درمان شوید و از زندگی خود لذت ببرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *