همه چیز در مورد افراد کینه ای

همه چیز در مورد افراد کینه ای

در این مقاله سعی بر این شده است تا همه چیز در مورد افراد کینه ای بازگو شود و راه های درمان نیز به شما عزیزان داده شود. برای اینکه از طرز برخورد با افراد کینه ای آگاهی داشته باشید تا در زندگی با این افراد کمتر آسیب ببینید و همچنین خودتان را کمتر در معرض خطر قرار دهید میتوانید با ما همراه باشید.

  روی شماره کلیک کنید

تماس : 09303477528

بخشش افراد ازجمله از زیباترین صفات خداست هر فردی که بتواند افراد را به راحتی ببخشد در واقع به خود و درون خود کمک بسیاری کرده است و همواره در آرامش به سر میبرد.اما با این حال افرادی هستند که با هر چیز  کوچک و یا بزرگ از اطراف خود ناراحت میشوند و از آنها کینه به دل میگیرند برای اینکه در برخورد با این افراد دچار مشکل نشوید میتوانید مقاله ما را مطالعه نمایید.

چه عواملی میتوانند باعث کینه ای شدن افراد شود؟

 چه عواملی میتوانند باعث کینه ای شدن افراد شود؟

برای اینکه همه چیز در مورد افراد کینه ای را بدانید تا کمتر دچار اختلافات باشید و بدانید چگونه باید این افراد برخورد کنید و آنها را درک کنید و حتی اقدام به درمان آنها نمایید میتوانید مقاله ما را بخوانید.

هر فردی در ابتدای تولد خود از صفات خداوند و پاکی برخوردار است اما این امکان وجود دارد که پس از مدتی و با بزرگ شدن فرد در شرایط و خانواده و مسائلی که برای آن اتفاق می افتد بخشندگی اش کمرنگ شود و حس کینه در آن افزایش یابد.

افرادی که ایمانشان ضعیف است

این افراد بیمار دل هستند و ریشه ی آن نداشتن ایمان است

مورد وسوسه شیطان قرار گرفتن

شیطان همیشه قصد گمراهی انسان را داشته است و علاقه مند است تا تفرقه و دشمنی را بین اهل ایمان رواج دهد و با رشد کینه در دل انسان های کم ایمان این کار را انجام میدهد.

داشتن توقعات زیاد در بین مردم

توقعات بیش از اندازه میتواند از عامل ایجاد و ریشه ی کینه توزی باشد، انسان ها باید هر فرد را همانگو هست با تمام خوبی ها و بدی هایش بخواهد و اصلا افراد را همانگونه که خود دوست دارد در ذهن خود بسازد هر انسانی دارای ویژگی های خوب و یا بد است که شما باید این قدرت را در خود افزایش دهید و واقع بین باشید که هر فردی که در اطراف شماست میتواند خوب و یا در زمانی بد باشد شما باید قدرت تحمل خود را افزایش دهید.

نداشتن فضیلت

بیان فضیلت هایی که میدانید طرف مقابل از آن برخوردار نیست ریشه ی کینه توزی را در دل او می افزاید شما باید از سخن گفتن و بیان موضوعاتی که فرد مقابل علاقه ای به آن ندارد بپرهیزید بنابراین سخنان و بیانات خود را مطابق با شخصیت افراد تطبیق دهید.

بدگویی و سخن چینی

هیچ گاه سعی بر این نداشته باشید که پشت سر کسی اقدام به بدگویی و سخن چینی کنید زیرا که علاوه بر اینکه این امر از پایه و اساس غلط است باعث میشود کینه ی فرد مرد نظر را تشدید نمایید.

دعوا و ناراحتی از دیگران

ج دعوا و ناراحتی از دیگران ریشه ی دوستی ها را از بین می برد و باعث کینه توزی میشود.

کلینیک روانشناسی همه چیز در مورد افراد کینه ای را برای شما در این مقاله فراهم نموده است.

معایب داشتن کینه در دل چیست؟

 معایب داشتن کینه در دل چیست؟

کینه میتواند باعث از بین رفتن خوبی ها شود.

باعث بسیاری از فتنه ها ، دعواها و آشوب ها كینه توزى است.

کینه میتواند اندوه و عذاب را در افراد بالا ببرد.

افرادی که کینه در دل دارند مدام به فکر انتقام هستند و از زندگی ای که خداوند یک بار به آنها عطا نموده است لذت نمیبرند.

دانستن همه چیز در مورد افراد کینه ای

دانستن همه چیز در مورد افراد کینه ای میتواند شما را به آگاهی کامل در مورد کلیه ی مسائل از جمله چرا افرادد اصلا دچار کینه میشوند و چه ضرر هایی را فرد کینه ای تجربه مینماید ، چگونه باید با این افراد برخورد کرد و ……. برساند.

راه های درمان کینه

 راه های درمان کینه

یکی از راه های درمان کینه این است که بدی ها را با نیکی و خوبی پاسخ دهید در غیر این صورت ین تنها شما هستید که عذاب میکشید. هر انسان حتی قادر هست دشمان خود را نیز ارشاد کند و به راه راست هدایت نماید انسانی که دارای کمال باشد و از فضیلت برخوردار باشد آنچنان با دشمنان خود برخورد میکند که آنها خودشان دچار اشتباه خود شوند شما با بخشش مردم و نداشتن کینه از آنها میتوانید فکر و روح خود را نیز پرورش دهید و به کمال برسید با این کار هم خود و هم فردی را که به شما بدی کرده است را به راه راست هدایت میکنید در واقع با کینه توزی و دشمنی هیچ چیز درست نمیشود و بلکه اوضاع قطعا بدتر خواهد شد.

شما میتوانید برای درمان کینه در خود خود را جای فرد مقابل قرار دهید و جای او فکر کنید و بیندیشد و خود را در جایگاه او قرار دهید شاید این فرد در آن زمان عصبانی بوده است و کنترل خودش را از دست داده است و نتوانسته است خود را کنترل کند بنابراین اگر شما بدون درک آن فرد بلافاصله از آن کینه بگیرید کار درستی نکرده اید زیرا که انسان ها همه اعضای یکدیگرند و باید یکدیگر را درک کنند اگر این افراد یکدیگر را درک نکنند و تنها در شادی ها با یکدیگر هم قدم شوند جایی برای آرامش و دوستی در جامعه نخواهید یافت بنابراین همانگونه که درشادی ها و محبت ها با یکدیگر هستند در غم و عصبانیت نیز با هم باشید تا دوباره اوضاع به روال عادی برگردد.

از راه های درمان کینه نیز میتوان به تقویت ایمان نیز اشاره کرد

اگر ایمان خود را گسترش دهید روح خود را به خدا نزدیک تر کنید و ارزش ها و ویژگی ها بالاتری را در خود پیدا کنید هیچگاه به خود اجازه نمیدهید که کینه ی کسی را در قلب خود نگه دارید قلب جایگاه مهر و محبت و بزرگواریست نه کینه توزی بنابراین تقوا خود را گسترش دهید و ارزش ها و کمالات خود را بالا ببرید با خدا معامله کنید افراد را ببخشید و از خدا بخواهید یار و یاور شما باشد.

 ناراحتی خودتان را خودتان ریشه یابی و بررسی کنید و خودتان به خودتان آرامش دهید و مسئله ای که باعث رنجش شما شده است را فورا از خود دور کنید شما هنگامی که یک فیلم میبینید که صحنه ای دلخراش دارد هیچگاه چندین هزار بار تماشا نمیکنید و فورا از ادامه فیلم دیدن هم خودارای میکنید پس با فکر های بد هم همین کار را کنید فورا همه چیز را فراموش کنید و آرامش را خودتان به خودتان هدیه دهید کینه ای بودن و دائم حس انتقام داشتن و جنگ وجدل ارزش چندانی ندارد اما آرامش شما در زندگی کوتاهی که خدا به شما هدیه داده است واقعا با ارزش است و قابل بیان نیست.

نحوه برخورد با آدم کینه ای (طرز درست رفتار با افراد کینه ای )

 نحوه برخورد با آدم کینه ای

میتوایند برای اشتباه خود و حرف و کاری که باعث شده است کسی را ناراحت کند عذرخواهی کنید. با عذر خواهی اصلا کوچیک نمیشوید بلکه آرامش را به خود و طرف مقابلتان هدیه میدهید.

با فرد مقابل همدردی کنید میتوانید از او بپرسید که چه کاری برای جبران و بهترشدن اوضاع میتوانید انجام دهید.

شما میتوانید اگر فرد دچار سوء تفاهم شده است و موضوع را بزرگ کرده است او را آگاه سازید که منظوری نداشته اید.

دقت داشته باشید که شما نباید عذرخواهی های خود را کش دهید و فرد را مدام تحریک به کینه توزی کنید پس از عذر خواهی راه خود را ادامه دهید انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده است تا فرد نیز به روال عادی و آرامش خود برگردد.

برای اینکه بتوانید با مشاوره ای خوب و با تجربه در تماس باشید و ارتباط برقرار نمایید میتوانید به کلینیک واقع در کرج مراجعه نمایید و در کمترین زمان ممکن نتیجه ای مطلوب را به دست آورید .

افراد کینه ای در دورن خود رنج فراوان میکشند و اگر شما بتوانید این رنج ها و مسائل درونی او را با یک معذرت خواهی حل نمایید هم به یک انسان کمک کرده اید که بسیار زیبا و با ارزش است و هم میتوانید با این کار خود حتی اقدام به درمان این فرد نمایید.

ما در این مقاله تمام تلاش خود را داشته ایم تا همه چیز در مورد افراد کینه ای را به صورت کامل به شما عزیزان توضیح دهیم

چرا کینه ای بودن بد است؟

کینه ای بودن بد است و اصلا مورد تایید نمیباشد زیرا که این کار میتواند روانتان را بیمار می کند دائما در حال حرص خوردن باشید و اضطراب، وسواس و افسردگی را درون وجود خود به وجود آورید.

کینه ای بودن بد است زیرا که باعث میشود شما هیچگاه از زندگی لذت نبرید و دائما به این فکر باشید که چه کسی چی گفت و چکاری انجام داد و چرا این کار را کرد.

افراد کینه ای تمام فکر و ذهن خود به جای اینکه در راه پیشرفت و موفقیت های خود صرف نمایند صرف این کرده اند که به مسائل و رفتار دیگران بیندیشند و قطعا بازی دنیا را باخته اند زیرا که شما تنها باید در حیطه ای اندیشه کنید که قادر به تغییر آن باشید و شما اصلا نمیتوانید کسی را تغییر دهید مگر خودتان را.

18 پاسخ
  1. محمد شریفی
    محمد شریفی گفته:

    با عرض سلام و خسته نباشی به شما ؛میخواستم بگم به نظر من در بحث عوامل که باعث بوجود آمدن کینه میشه یه چیزه بسیار مهمی رو از قلم انداختید و اونم این که بقول ساده اصل بوجود آمدن کینه نامردی کردن و بدی کردن و خباثت در حق یه شخص دیگه است اکثره دعواها و کینه به دل گرفتن ها علتش اینه که یکی در حق کسی بدی کرده مثلا با آبروش بازی کرده پول و مالش خورده یا اونو تحقیر کرده و یا هر چیزی که اسم بدی کردن بهش تعلق میگیره … خیلی جالبه شما این مورد خیلی خیلی خیلی مهم رو از قلم اندختین چرا نمیگید فقط هزاران قتل و دعوایی که تو مملکت ما میشه فقط ب خاطره نامردی کردن طرف هستش و بس چرا این مورد بسیار مهم رو نمیگید ؟؟؟!!

    پاسخ
    • adminroya
      adminroya گفته:

      سلام درسته ولی طرفین باید احساسات خودشون رو بتونن کنترل کنن تا با مشکلات بدتری مواجه نشن با چشم پوشی و درگیر نشدن با افرادی که از انسانیت بویی نبردن میتونید زندگی بهتری رو داشته باشید

      پاسخ
      • حسين
        حسين گفته:

        يعني به گفته شما هر بدي در حقتون شد شما خودتونو كنترل كنيد و اجازه بديد بديهاي ديگه به سمتتون بياد و جلوشو نگيريد كه بهتون نگن كينه اي، درسته، به نظرتون صفت بدتر از كينه روتون نميذارن؟؟؟

        پاسخ
  2. محمد
    محمد گفته:

    عروسی داریم که کینه ای سخت نسبت به همه فامیل دارد. اعم از فامیل داماد وعروس وبا هیچکس رفت وآمد نمی کند.. واتفاقا فامیل داماد وعروس باهم خیلی هم خوب هستند. خیلی هم خوب هستند حتی با پدرمادر عروس . اما دقت کردیم دیدیم عروس علت کینه ای بودنش وسواسی اوست. وبه خاطر این که به او تذکر ندهند. کینه ای شده است. یعنی می خواهم بگویم اشتباه درعروس خانم درفامیل. کدامین فامیل عذر خواهی کنند. عذری که انجام نداده اند. البته لازم به یاد آوری تنها اشکال عروس خانم فقط وسواسی اوست وگرنه نمازوروزه اش ترک نمی شود. پس شما با دقت تحقیق کنید بنویسید که وسواس بودن کینه ای هم می شود.

    پاسخ
  3. اعظم گل محمدی
    اعظم گل محمدی گفته:

    سلام کسی رومیشناسم که ۱۵ ساله عروس خانواده ای هست چون ازعروسشون خوششون نمیاد وخودشون پسند نکردن اذیتش می کنن وباهاش رفت آمد نمی کنن به گفته خودشون عروس خیلی خوبیه ولی همچنان به رفتارشون ادامه میدن وباهاش ونوه ها ارتباط برقرار نمی کنن ،اینجا تکلیف چیه ؟

    پاسخ
    • adminroya
      adminroya گفته:

      با سلام اگر فرد مناسب و شایسته ای هست بدرفتاری اصلا درست نیست برای درافت مشاوره بیشتر میتوانید با شماره های ما در تماس باشید

      پاسخ
  4. محمدی
    محمدی گفته:

    سلام. به نظرتون کسی که خیلی زود ناراحت میشه و عکس‌العمل نشون میده و قهر و بی محلی میکنه…با وجود عذر خواهی… کینه ای هست؟ حتی نمیگه از چی ناراحته وقهر کنه و بی محلی… تماستو جواب نده…. کینه ای هست؟

    پاسخ
    • adminroya
      adminroya گفته:

      قاعدتا کسی که در مواقع ناراحت شدن عکس العمل هایی مانند فرار ، تسلیم و اجتناب را از خود نشان میدهد و قادر نیست حل مسئله در مورد مشکل پیش امده داشته باشد و رفتاری مانند قهر کردن ، بی محلی کردن و … را نشان میدهد قاعدتا افرادی هستند که خشم های خود را ابراز نمینمایند و در نهایت قادر به حل مسائل و مشکلات خود نیستند لزا یادگرفتن مهارت های زندگی به آنها توصیه میشود لزا تجربه احساسات مفی افزایش میابد و اعتماد به فس کاهش میابد و احساس تنفر و کینه به جعبه ی هیجانات خود افزوده و قهر طولانی را تجربه میکند
      مهارت برقراری ارتباط سالم ، مدیریت خشم و رفتر با جرئت در کلینیک روانشناسی با متخصصان متبحر به آنها توصیه میشود

      پاسخ
  5. یاسی
    یاسی گفته:

    شوهرم خیلی بهانه گیر وکینه ای هستش واین باعث میشه من از رفتن به خونه اقوام منع کنه
    حتی اقوام نزدیک وبه هیچ عنوان هم کوتاه نمیاد دیگه خسته شدم واین رفتارش هم بیشتر با خانواده من هست
    دقت که میکنم خانواده خودش آنقدر بهش بدی می کنند ولی با اونا کنار میاد بهشون بیش از حد محبت میکنه منم فکر میکنم میخواد حرص منو دربیاره

    پاسخ
  6. فضیلت
    فضیلت گفته:

    سلام بعضی افراد هستند که از حیوان پست ترند و خداوند نیز در قرآن به آنها اشاره دارد خدا کند با این افراد روبه رو نشوید در مقابل آنها یا باید به تمام خواسته هایشان عمل کنید و یا باید مورد حمله آنها قرار گیرید اگر فرد مورد نظر در قدرتی نیز در برابر شما برخوردار باشد دیگر شرایط سخت می شود در مقابل این افراد گذشت و بخشش و …اثری ندارد

    پاسخ
  7. زهرا
    زهرا گفته:

    سلام
    من با یه پسری دوستم که خیلی خوبه ولی خیلی کینه ای و از غرورش آدمارو راحت میزنه کنار
    با داداشم ۲ ساله در ارتباطه و واقعا به همدیگه احترام میزارن و اصلا باهم همکار شدن ولی داداشم یکم تنبلی میکنه تو کار
    از طرفی ۱ بار به داداشم پبام داده جواب نداده و بهش برخورده میگه بهش بی احترامی شده و دیگه جواب هیچ پیام داداشمو نمیده حتی تولد داداشم نیومد نمیدونم یهو جنی شده همیشه اوکی بود سر همین جلو من کلی بدو بیراه گفت به داداشم من هم باهاش برخورد کردم ولی بدتر میکنه به من میگه دخالت نکن خودم حل میکنم ولی فکرکنم نباید دخالت میکردم بیچاره داداشم روحشم خبر نداره واقعا داداشم قصدش این نبوده خیلی آدم مهربونیه حس میکنه به ناحق کینه داره
    نمیدونم چجوری رفتار کنم باهاش خیلی بی احترامی کرده به داداشم جلو من واقعا ناراحتم خیلییییی کاش دوباره اوکی شه

    پاسخ
  8. زهرا حسینی فرزاد
    زهرا حسینی فرزاد گفته:

    سلام میخواستم بگم من اگر هر کس به من یک بی احترامی یا بدی کرد به همان کس میگم که ناراحت شدم چون من زیاد تو فکر میرم مخصوصا از همه ایراد میگیرم اون روز ازمادرشوهرم ایراد گرفتم جلو خودش اونم داشت به هماروسم میگفت که بعضی ها هستند حسادت و کینه دارند ولی این اینطور نیست حالا میخوام ببینم یعنی من حسادت و کینه دارم؟

    پاسخ
  9. امید
    امید گفته:

    من وقتی یکی بهم بدو بیرا بگه و جوابشو ندم ازش کینه به دل میگیرم تا جایی که صبرم تموم میشه و با یه خشم درونی زیاد جوابشو میدم طوری که طرف خودشم نمیدونه از کجا خورده و این حالت خیلی برام خوشاینده بهترین حسی که تا حالا داشتم

    پاسخ
  10. ناشناس
    ناشناس گفته:

    سلام با یه پسری دوستم من واقعا عاشقش بودم اونم به شدت ولی الان به شدت ازش متنفرم حس کنیه و انتقام دارم اخه این ادم خیلی بی رحم نامرد این جواب منی که انقد هواشو داشتم نیست در حدی از این ادم کنیه ایم که دلم میخواد بکشمش واقعا

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *