همه چیز در مورد شخصیت اسکیزوئید

معمولاً اشخاصی که دچار مشکلی مانند اختلال اضطرابی هستند از وجود این مشکل آگاهنده و برای درمان اقدام می‌کنند ولی افراد مبتلا به اختلالات شخصیتی باور ندارند که بیمار هستند و به همین دلیل در برابر درمان مقاومت می‌کنند.

  روی شماره کلیک کنید

شخصیت اسکیزوئید چیست؟

به طور خلاصه این نوع شخصیت ها معمولا از جمع دور هستند تنهایی خود را ترجیح میدهند و افرادی عجیب و غیرعادی به نظر میرسند و در روابط اجتماعی خود بی‌تفاوت میباشند ، رابطه عاطفی و عاشقانه ضعیفی دارند و معمولاً کناره‌گیری می‌کنند. همچنین احساسات و هیجانت خود را به‌ندرت ابراز می‌کنند یا بیان می‌کنند.

این افراد به کار ها و شغل هایی علاقه دارند که تنها باشند معمولا دوستان متعدد ، صمیمی و نزدیک ندارند با خانواده و نزدیکان خود نیز ارتباط سطحی دارند همچنین علاقه و تمایلی به ازدواج ندارند ، میل جنسی ضعیفی دارند این افراد بی احساس هستند و آرام و خون سردبه نظر میرسند احساسیت خود را بروز نمی‌دهند.

ویژگی های شخصیت اسکیزوئید

این افراد معولا عاطفی نیستند

هنگام از دست دادن اعضای خانواده و عزیزانشان معمولا افسرده و غمگین نمی‌شوند.

به ازدواج و تشکیل خانواده علاقه ای نشان نمیدهند.

تشخیص اختلال اسکیزوئید

تشخیص اختلال اسکیزوئید باید حتما توسط پزشک انجام شود برای این منظور نمیتوان به صورت ظاهری تشخیص بیماری داد بلکه با نظر و تشخیص پزشک میتوانید راه تشخیص و درمان به درستی انجام میشود برای این منظور به کلینیک روانشناسی مراجعه نمایید .

کلینیک روانشناسی بهترین کلینیک و مرکز روانشناسی برای تشخیص و درمان اختلال میباشد .

اسکیزوئیدها در معرض بیماری هایی زیر هستند

امرزه تعداد موفقیت ها به تعداد روابط افراد بستگی دارد و با توجه به اینکه افراد با اختلال اسکیزوئید در روابط خود ضعیف هستند معمولا در زندگی ، شغل ، ازدواج و … با مشکل مواجه میشوند.

  •     افسردگی
  •     مشکل در ارتباطات اجتماعی
  •     احتمال ابتلا به دیگر اختلالات شخصیتی
  •     اضطراب
  •     مشکل در محیط تحصیل یا کار
  • اعتیاد به الکل یا دیگر مواد اعتیاد
  •     اقدام به خودکشی
  • مشکل در روابط عاطفی
  • مشکل در زندگی زناشویی
  • دلایل ابتلا به اختلال اسکیزوئید

عواملی از جمله ژنتیک و محیط زندگی تأثیر دارند همچنین افرادی که خانواده و فامیل آنها سابقه اسکیزوفرنی داشته اند تاثیر گذار هستند .

همچنین افرادی که دوران کودکی تلخ، بدون محبت و احساسات داشته اند معمولا امکان ایجاد این اختلال در این افراد زیاد می‌شود.

آینده شخصیت مبتلا به اسکیزوئید

به‌ صورت کلی این افراد میتوانند وظایف روزمره زندگی خود را رفع کنند البته احتمال وجود دارد که این افراد نتواند ارتباط معنادار ، موفق یا هدفمندی برای خود داشته باشند و یا اقدام به تشکیل خانواده‌ نمایند.اکثرا این شخصیت ها با مشکلات اجتماعی، مالی و یا شغلی همراه میشوند زیرا که امروزه همه ی مراحل زندگی نیازند یک ارتباط هستند و اگر ارتباط موفق باشد افراد نیز موفق میشوند .

بنابراین برای کاهش این بیماری و کنترل آن توسط پزشک به کلینیک روانشناسی مراجعه نمایید تا در زندگی خود موفقیت های بیشتری را تجربه نمایید.

درمان اختلال شخصیت اسکیزوئید

برخورد با شخصیت اسکیزوئید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *