آموزش صحیح مسائل جنسی

آموزش صحیح مسائل جنسی برای همه ی افراد نه تنها لازم ، بلکه واجب است

زیرا افرادی وجود دارند که با اینکه چند سال از ازدواج یا برقراری رابطه ی جنسی فعالشان گذشته ولی هنوز با اصول اولیه برای رسیدن به ارضای جسمی و همزمان ارضای ذهنی نیستند . تعداد خانم هایی که در رابطه نقش مفعول داشته و هیج لذتی از رابطه جنسی نمیبرند بی شمار است و عدم لذت جنسی صحیح باعث بوجود امدن اختلالاتی چون سرد مزاجی و عدم ارگاسم در خانم ها شده و تبعات بعدی ان میتواند اختلالات رفتاری بین فردی بین زوجین و کاهش میزان تعهد به زندگی زناشویی میشود و شعله های خیانت را در ان اشیانه روشن میکند.همینطور در اقایان اگر مهارت های برقراری ارتباط سالم جسمی و روانی را نداشته باشند و خانم را از ادامه ی زندگی دلسرد کرده و احتمال ناسازگاری و مشکلات بعدی در این خانواده ها افزایش میابد .

  روی شماره کلیک کنید

امروز میخواهیم در مورد مشاوره جنسی در مرکز مشاوره توضیحاتی با ارزش بهتون بدیم اول در مورد مشاوره جنسی قبل از ازدواج توضیحاتی خدمتتون ارائه میکنیم .

مسائل جنسی در ایران بدلیل نوع فرهنگ ما ، دین و شریعت اندکی در خفا فرو رفته است

اموزش صحیح مسائل جنسی بسیار اندک است.

در دین و شریعت ها امده است که تا زمانی که شرایط ازدواج و برقراری رابطه جنسی سالم را ندارید تقوا پیشه کنید . این سخن کاملا صحیح است در جایی که مانند نسل های گذشته افراد در سن کم ازدواج کنند ، ولی تصور کنید فردی بعد از 27 یا حتی 35 سال وارد رابطه ی زناشویی شود . فردی که تمام 35 سال گذشته تقوا (سرکوب جنسی) در اولویت کارهایش بوده و از ارزش های فردی به حساب میومده الان وارد رابطه ی زناشویی شده بدون اینکه اصلا در مورد روابط جنسی سالم اطلاعات صحیحی داشته باشه و تمام اطلاعاتش از خواهر بزرگتر یا تجربیات دردناک دوستان دیگرش بوده و یا در خفا فیلمی دیده که باعث شده از رابطه ی جنسی انزجار پیدا کند .حالا ایا این فرد در رابطه ی زناشویی توانایی برقراری رابطه ای سالم و دو طرفه را دارد که در رابطه هر دو نفر لذت کافی را بدون داشتن درد تجربه کنند؟

پس راه چاره چیست؟

یک راه ساده و کاربردی استفاده از مشاوره جنسی قبل از ازدواج است یعنی زمانی که هنوز وارد رابطه نشده اید باید اموزش ببینید حتی اگر سابقه برقراری رابطه جنسی از قبل داشته اید .آموزش صحیح مسائل جنسی را به کلینیک روانشناسی بسپارید.

در بخش مشاوره ازدواج پس از اینکه مشخص شد که افراد از جنبه ی مختلف همخوابی باهم دارند و برای ازدواج مناسب هستند باید مشاوره جنسی قبل از ازدواج داشته باشند که جنبه ی جنسی افراد هم بررسی شود .ایا نیاز های جنسی طرفین باهم سازگاری دارند یا خیر؟ و تمام فانتزی جنسی و تمایلات جنسی افراد بررسی میشود که اگر اختلال خاصی وجود داشته باشد قبل از ازدواج بررسی و درمان شود.

2- مشاوره جنسی بعد از ازدواج تحت کارگاه اموزش رضایت جنسی

حال اگر شما قبل از ازدواج مشاوره نگرفته اید و بدون اموزش و بصورت غریزی و تجربی وارد رابطه جنسی شده اید . بهتر است حتما در این کارگاه شرکت کنید در این کارگاه چرخه ی جنسی کاملا بررسی میشود و تمام مسائل و مشکلات احتمالی بررسی میشود و اگر نیاز به درمان داشته باشد . برنامه درمانی داده میشود .

چه بسیار افرادی که از همه جهات مناسب هم هستند ولی در رابطه زناشویی نقص دارند و طبق فرهنگ ما اغلب خانم ها تعریف صحیحی از لذت جنسی ندارند و روابط زناشویی را امری نامشروع میدانند که باید انجام دهند وظیفه ش به رابطه ی جنسی میدهند . این گونه روابط چون رضایت مندی هر دو نفر را همراه ندارد روابط سالمی نیست و احتمال عدم تعهد و خیانت ها را در این گونه روابط افزایش میدهد .

بین روابط جنسی سالم باعث افزایش تعهد و رضایت مندی زوجین میشود.آموزش صحیح مسائل جنسی در کلینیک روانشناسی توسط با تجربه ترین و ماهرترین مشاوران و روانشناسان انجام میشود .

حتی زمانی که افراد به هم متعهد هستند ولی چون رضایت مندی وجود ندارد این روابط سرد تر شده و بعد از مدتی میزان رابطه ی جنسی افراد کمتر میشود و به اصطلاح عموم دچار سرد مزاجی میشوند .

3-مشاوره جنسی قبل و حین بارداری و بعد از زایمان

ما با دیدن مراجعین که رابطه ی خوبی قبل از بارداری خانم داشته اند ولی بعد از بارداری این روابط سست شده و گاهی به خیانت ها منجر شده بران شدیم کارگاه مشاوره جنسی قبل و حین بارداری و بعد از زایمان را برگزار کنیم .

در این کارگاه یاد میگیریم که روابط جنسی سالم زمانی که قصد بارداری داریم و یا باردار هستیم باید چگونه باشد و به چه کیفیتی باشد.

حتی بعد از زایمان باید بدانید که چه زمانی و با چه کیفیتی وارد رابطه جنسی شوید .

چون با ورود نوزاد ، فرد سومی وارد رابطه شده است و هماهنگ شدن با نوزاد زمانبر و خسته کننده است تا انجا که مراجعین داریم که بعد از زایمان گاها تا دو سال رابطه ی جنسی با کیفیت نداشته اند و گاهی پایه های اعتماد و تعهد خدشه دار شده است .

4-اموزش مشاوره جنسی برای کودکان (ویژه والدین  )

در این کارگاه می اموزیم که نوزاد شما در چه زمانی هویت جنسی اش شکل میگیرد

نوع پوشش در مقابل نوزاد یا کودک باید چگونه باشد؟

اموزش مسائل جنسی را از چه سنی و چگونه شروع کنیم ؟

چگونه از کودکان در برابر افراد متجاوز محافظت کنیم .

5- اموزش و مشاوره جنسی در زمان بلوغ

در این کارگاه می اموزید : که دختر یا پسر شما در چه سنی به بلوغ میرسد ؟علائم بلوغ چگونه است ؟

با دختران که اندام های جنسی رشد کرده ولی هنوز عادت ماهیانه نشده اند چگونه برخورد کنیم؟

چطور برای دختران خود عادت ماهیانه را توضیح دهیم که نترسد و خاطره ای بد از اولین عادت ماهیانه نداشته باشد .

اختلالات هویت جنسی در بلوغ کدام است و اگر نوجوانی دچار اختلالات جنسی است مشخص شود و درمان گردد .

چگونه از نوجوان خود در برابر روابط جنسی پر خطر محافظت کنیم .

6- کارگاه اموزش و مشاوره جنسی در زمان یائسگی

در این کارگاه می اموزید که علی رغم یائسگی چگونه زندگی جنسی فعالی داشته باشید و در این رابطه لذت ببرید و اگر دچار مشکلاتی چون خشکی واژن و یا درد هنگام نزدیکی هستید درمان شوید.

تمام این کارگاه ها توسط خانم الهه ستاری کارشناس ارشد مشاوره مامایی اموزش داده میشود .

لازم است که ابتدا با رشته ی مشاوره ی مامایی اشنایی پیدا کنید .

مشاوره مامایی پلی است میان رشته مشاوره روانشناسی و مامایی

چه بسیار مراجعین که مشکلات جنسی داشته اند و با مراجعه به همکاران ماما یا متخصص زنان مشکلاتشان که حل نشده بلکه بیشتر شده چون جنبه ی روانی فرد نادیده گرفته شده و چه بسیار مراجعین که برای مشکلات جنسی به روانشناس یا مشاوره خانواده مراجعه کرده اند ولی بهبودی حاصل نشده چون جنبه ی جسمانی و فیزیولوزیک و اناتومی فرد مورد بررسی و ارزیابی قرار نگرفته است .

مراجعین با مراجعه به فردی که مدرک مشاوره مامایی دارد همزمان از نظر فیزیکی اناتومی و جسمانی و از نظر اختلالات و مشکلات روانی بررسی میشوند و در نهایت تحت درمان دوجانبه قرار میگیرد .

حال در مورد اینکه مشکلات جنسی چه هستند چند دسته دارد صحبت میکنیم .

مشکلات جنسی در سه بخش

  1. اختلالات کژ کاری های جنسی
  2. اختلالات ناهنجاری های جنسی
  3. انحرافات جنسی

1-اختلالات کژ کاری های جنسی شامل:

  • کمبود میل جنسی در زنان        
  • سرد مزاجی در زنان و مردان
  • بررسی اختلالات نعوظ و زودانزالی در اقایان
  • اختلالات ارگاسم در زنان و مردان
  • اختلال درد در هنگام نزدیکی واژینیسیم

اختلال ازدواج به سرانجام نرسیده (عدم رابطه دخولی بعد از ازدواج )

2-اختلالات  ناهنجاری جنسی شامل:

1-اختلال هویت جنسی

2-اختلال هم جنس خواهی

3-انحراف جنسی (پارافیلیا) شامل عودت نمایی – اختلال بچه بازی (پدوفیلیا) – مازوخیسم (خود ازاری جنسی) – سادیسم (دیگر ازاری جنسی – مبدل پوشی(فیتیشیسم ) – یادگار خواهی جنسی – چشم چرانی (تماشاگری جنسی) – مالش دوستی – حیوان خواهی جنسی (زوفولیا ) – هرزه گرایی  تلفنی یا مجازی (سکس چت)- ادرار خواهی یا مدفوع خواهی  – مرده خواهی (نکروفیلیا)

4- انواع اعتیاد های جنسی   

5- اختلالات خود ارضایی

تمامی موارد توسط همکار ما بررسی شده و تحت روند درمانی قرار میگیرند و اگر نیاز به ارجاع به روانپزشک داشته باشند در همین مرکز تحت مشاوره های روانپزشک و درمان های دارویی قرار میگیرند.

خانم الهه ستاری با مدرک کارشناسی ارشد مشاوره مامایی با رتبه تک رقمی از دانشگاه علوم پزشکی البرز با معدل 18.86 در سال 97 فارغ التحصیل شده اند .

ایشان سابقه ی چندین سال کار در عرصه مامایی در بیمارستان ها و درمانگاه ها و کلینیک های خصوصی دارند و با احاطه ی کامل در مورد بررسی و درمان بیماری ها زنان پاسخگوی کلیه ی مشکلات جنسی زنان خواهند بود .

همچنین ایشان با سابقه ی چندین سال تدریس در دانشگاه و برگزاری کارگاه های متعدد در رابطه ی مسائل جنسی توانایی برگزاری کارگاه ها با شیوه های کاملا علمی و کاربردی دارند .

و همچنین با چندین سال سابقه ی کار در حیطه مشاوره مامایی و داشتن تعداد بالایی از پرونده های موفق در مراجعین جنسی توانایی درمان مشکلات جنسی را دارند.

از انجا که سلامت مراجعین برای ما از اهمیت بالایی یرخوردار است . تمامی جلسات طبق پروتکل های بهداشتی صورت میگیرد و بعد از خروج هر مراجع ،محیط ضدعفونی شده و تهویه هوا برقرار است و جهت جلوگیری از ازدحام در کلینیک تمامی مراجعین با وقت قبلی مراجعه میکنند پس برای اینکه سلامت خودتان را به خطر نیندازید لطفا قبل از حضور حتما تماس تلفنی بگیرید و از قبل وقت بگیرید و در شرایط کرونا ، برگزاری کارگاه ها به صورت خصوصی صورت میگیرد . ساعات حضور مشاور در مرکز همه روزه صبح ها و عصر ها فقط با وقت قبلی تلفنی .

اموزش صحیح هزینه نیست ، سرمایه گذاری است .اگر به دنبال بهترین و معتبر ترین کلینیک روانشناسی برای آموزش صحیح مسائل جنسی هستید ما به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم تا با کلینیک روانشناسی در تماس باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *