مشاوره شغلی و کاری

بهترین مشاوره شغلی

برای اینکه با بهترین مشاوره شغلی مشاوره داشته باشید با ما همراه باشید.مشاوره حرفه ای ، همچنین به عنوان راهنمایی شغلی شناخته می شود ، مشاوره شغلی و کاری مشاوره ای است که به منظور کمک به انتخاب ، تغییر و یا ترک شغل ایجاد می شود و در هر مرحله از زندگی در دسترس است.

  روی شماره کلیک کنید

تماس : 09303477528

شغل فرد غالباً یکی از مهمترین جنبه های بزرگسالی است و شروع کردن به یک حرفه جدید ، چه برای اولین بار ، بار دوم یا هر زمان دیگری پس از آن ، می تواند یک واقعه استرس زا باشد ، خصوصاً وقتی مشکلات اقتصادی از جمله رکود اقتصادی باشد.

یک مشاور شغلی می تواند با تشریح و بحث در مورد گزینه های بالقوه شغلی شخص کمک کند.

مشاوره شغلی و کاری چیست؟

 مشاوره شغلی و کاری چیست؟

اکثر مردم یک سوم از زندگی خود را در محل کار سپری می کنند . استرس شغلی ممکن است به اضطراب یا افسردگی منجر شود ، بنابراین یافتن یک حرفه شفاف برای بهزیستی ذهنی مهم است. در هنگام انتخاب مناسب ترین شغل یا یافتن شغل جدید هنگامی که فرد نارضایتی یا ناامید کننده باشد ، خدمات یک مشاور شغلی ممکن است مفید باشد.

مشاوره شغلی و کاری به شما کمک میکند تا شغل خود را انتخاب کنید و در آن احساس آرامش داشته باشید و به خواسته ها و اهداف خود دست یابید.

یک مشاور شغلی می تواند یک درمانگر ، مربی زندگی یا داوطلب دنیای تجارت باشد اما به طور کلی برای تهیه منابع اطلاعات شغلی ، بحث در مورد پیشرفت شغلی و مدیریت و تفسیر مهارتها و تواناییها آموزش خواهد دید.

دانش آموزان ممکن است قبل از مراجعه به کالج و بعد دوباره در دانشگاه ، یک مشاور راهنمایی را در دبیرستان ببینند ، اما مشاوره شغلی می تواند به هر کسی که مایل به تغییر شغل است ، کار را ترک کند ، یا به روش هایی برای رضایت بیشتر از یک جریان کمک کند.

انتخاب شغل و مشاوره شغلی و کاری

 انتخاب شغل و مشاوره شغلی و کاری

انتخاب شغل یک کار مهم است ، اما ممکن است کار دشواری هم باشد. شاید تصمیم گیری در مورد مناسب ترین نوع شغل آسان نباشد و از آنجا که مشاوره شغلی به افراد کمک می کند تا مهارت ها ، نیازها و خواسته های خود را ارزیابی کنند تا شغلی را پیدا کنند که برای آنها موثر باشد ، این نوع مشاوره در نظر گرفته می شود.

قبل از تصمیم گیری در مورد شغل دائمی ، یک گام مهم برداشته شود. تحقیق در مورد طیف گسترده ای از مشاغل بالقوه ممکن است بسیار زیاد باشد و اطلاعات مربوط به مجموعه مهارت ها و آموزش مورد نیاز برای یک موقعیت خاص ممکن است متناقض و یا یافتن آن دشوار باشد. یک مشاور شغلی غالباً می تواند اطلاعات ارزشمندی را در این زمینه ها و سایر موارد ارائه دهد.

مشاوره شغلی و کاری در کلینیک روانشناسی با مشاوران و روانشناسان حرفه ای انجام میشود.

برخی از سؤالات زیر ممکن است برای کم کردن تمرکز شخص هنگام در نظر گرفتن تغییر شغلی مفید باشد:

    از انجام کار من چه لذت می برم؟

    چه نوع فعالیت هایی برای من سرگرم کننده و برآورده است؟

    من چه خوبی دارم؟

    مجموعه مهارت من چیست؟

    چه مدرک تحصیلی دارم ، مثل مدرک یا تجربه؟

    برای اینکه احساس رضایت کنم ، چقدر پول نیاز دارم که کسب کنم؟

    چه مشاغل موجود در مکان (های) من می خواهم زندگی کنم؟

    آیا می خواهم مسافرت کنم؟

    ارزشهای من چیست؟

    آیا برای من مهم است که به دیگران خدمت کنم؟

    آیا به دنبال کار سخت چالش برانگیز هستم یا چیزی نسبتاً آسان؟

    آیا من مایل هستم آنچه دیگران را بدون سؤال به من می گویم انجام دهم یا ترجیح می دهم بیشتر تصمیمات را به تنهایی بگیرم؟

    به چه میزان به ثبات و امنیت نیاز دارم؟

چگونه مشاوره می تواند به ما کمک کند؟

 چگونه مشاوره شغلی می تواند به ما کمک کند؟

مشاوره شغلی و کاری به شما کمک میکند تا در زندگی و محیط کاری خود موفقیت های بیشتری را کسب کنید.

در یک جلسه مشاوره شغلی ، مشاور به فرد کمک می کند مهارت ها و نقاط قوت را کشف کند ، سطح تحصیلات را در نظر بگیرد و در مورد ادامه تحصیل مشاوره دهد ، و علایق و نوع شخصیت را تعیین کند. مشاوران همچنین ممکن است یک تست ضریب هوشی یا یک تست استعداد را انجام دهند. همچنین نشان داده شده است که شاخص Myers-Briggs برای کمک به افراد در تعیین شغلهای احتمالی بر اساس ویژگیهای شخصیتی مفید است.

مهارت ها یا استعدادهای خاص. در کدام شغل ها می توانند مفید باشند؟

تعهد آموزشی مورد نیاز شغلهای مختلف.

درآمد بالقوه مشاغل مختلف.

محیط کار روزانه. برخی از افراد از کار در یک دفتر لذت می برند ، در حالی که برخی دیگر در یک محیط پر سرعت و یا فضای باز موفق تر هستند.

فرصت های تغییر یا پیشرفت در یک حرفه خاص. برخی مشاغل نسبت به سایرین انعطاف پذیرتر هستند. به عنوان مثال ، وکلا و پزشکان ممکن است تمرکز یا حوزه تخصص خود را تغییر دهند اما به طور کلی وکلا و پزشکان باقی خواهند ماند. سایر شغلها یا مسیرهای تحصیلی ممکن است امکان تحرک بین موقعیت ها در یک زمینه خاص را فراهم کند.

مشاوره برای بهبود شرایط کاری

 مشاوره شغلی برای بهبود شرایط کاری

مهارت های لازم برای یک حرفه مورد نظر.

مشاوره شغلی و کاری به شما این امکان را میدهد تا بتوانید تصمیم مهم تر و اساسی تری برای شغل و زندگی خود بگیرید.

برخی از مشاوران همچنین ممکن است بتوانند در مورد چگونگی بهبود موقعیت شخص در شغلی که بیشتر لذت بخش است ، مشاوره ارائه دهند. به عنوان مثال ، راههای ممکن برای کسب ارتقاء یا بهترین روشها برای مذاکره در مورد تعدیل حقوق می تواند مورد بحث قرار گیرد.

او شغلی کم استرس زا را می خواهد که در آنجا بتواند کمک بیشتری به مردم کند ، اما بیشتر کارهایی که فکر می کند از آن لذت می برد نیاز به آموزش بیشتری دارد و او نیز قادر به متوقف کردن کار نیست.

کار 45 ساعت در هفته در حالی که به مدرسه می رود ، به نظر می رسد استرس زا بوده و او را وحشت می کند و با یک درمانگر قرار ملاقات می گذارد ، که به منظور عادی سازی احساسات وی کمک می کند و در مورد ترس مندی از رفتن به مدرسه هنگام کار تمام وقت بحث می کند.

پس از جلسه بررسی اهداف و سطح استرس فعلی ، برای مندی کاملاً مشخص می شود که او نمی تواند خیلی بیشتر در کار فعلی خود بماند.

 او می داند که با وجود مشکلات احتمالی ، برای تغییر شغل باید به تحصیلات خود ادامه دهد. درمانگر به او کمک می کند تا منابع ، از جمله منابع کمک های مالی و همچنین راه هایی برای مدیریت استرس را شناسایی کند ، به گونه ای که می تواند راه هایی را برای ادامه کار با موفقیت در حین حضور در مدرسه شبانه کشف کند.

درمانگر همچنین به نقاط قوت خود اشاره می کند ، که در اثر کارش به عنوان یک کارآزمایی مشهود است: توانایی انجام وظیفه چند منظوره ، کار طولانی مدت ، انجام تحقیقات گسترده و انجام کامل پروژه ها و کارهای دشوار به تنهایی. این دانش امید و اطمینان می دهد که او قادر خواهد بود ضمن کار ، مدرسه را تمام کند.

مشاوره شغلی و کاری میتواند برای هر فرد بسیار مهم باشد و زیرا که هر فرد زمان زیادی را در محیط کاری خود مشغول به کار و فعالیت است .

مشاوره شغلی و انتخاب شغل

 مشاوره شغلی و انتخاب شغل

مشاور شغلی فردی است که برای کمک به افراد در انتخاب شغل خود آموزش دیده است. این فرد چه در دنیای کار تازه کار باشد و چه به سادگی تغییر حرفه ای بخواهد ، مشاور شغلی قادر خواهد بود تا آنها را به بهترین وجه ممکن راهنمایی کند. مشاوره شغلی با مصاحبه ها برای تعیین مهارت های مشتری ، محرک اصلی و ویژگی های شخصیتی خود ، درک خود را برای دستیابی بهتر به آنها در جستجوی شغل مناسب انجام می دهد.

مشاوره شغلی توسط شناسایی شخصیت به کمک علم روانشناسی و متناسب با نیاز روز مشاوره های شغلی برای راه اندازی کسب و کار پر درامد و پر سود زیر نظر کارشناسان و مشاوران به صورت کاملا تخصصی در کارگاه های جمعی و یا مشاوره ی خصوصی و فردی در کلینیک روانشناسی با بهترین و کارامد ترین پیشنهاد ها.

بنابراین در حوزه ی راه اندازی کسب و کار خود برای بالا بردن و افزایش انگیزه و توانایی های خود میتوانید به کلینیک مراجعه نمایید و با ما در ارتباط باشید

مشاور شغلی چه کاری انجام می دهد؟

 مشاور شغلی چه کاری انجام می دهد؟

برای اطمینان از بهترین نتیجه ممکن ، یک تاریخچه کامل در زمینه اشتغال ، آموزش ، مهارت ، شخصیت ، و علایق مشتری لازم است ، که همه این موارد از طریق مصاحبه دقیق مشتری انجام می شود. این اطلاعات سپس در جستجوهای شغلی با استفاده از تمام فناوری و منابع موجود استفاده می شود.

مشاوران شغلی وظیفه دارند تا از مهارتهای لازم در زمینه های مختلف ، میانگین حقوق هر رشته و نیازهای هر رشته آگاهی داشته باشند.

پس از ارزیابی مشتری ، آنها را با زمینه ای مناسب برای مهارت و شخصیت خود مطابقت می دهد و سودآورترین مسابقه ممکن را از نظر رضایت شغلی و درآمد پولی ایجاد می کند.

مشاوره شغلی و کاری را به کلینیک روانشناسی بسپارید.

با این حال ، مشاوران شغلی ، فقط مشتری را با یک حرفه مطابقت نمی دهند و آنها را به راه خود می فرستند. آنها با مشتریان خود همکاری می کنند و به آنها در تحقیق در مورد شغل مناسب و همچنین در یافتن منابع برای تقویت مهارت های مورد نیاز شغل مورد نظر کمک می کنند.

یک مشاور شغلی خوب غالباً برای انجام کار خود ساعتهای دیر کار می کند و برای اطمینان از نتیجه ای کامل و رضایت بخش ، در هر مشتری وقت صرف می کند.

بسیاری از مشاوران شغلی موفق به ادامه یادگیری خود می پردازند و به حوزه های کار اجتماعی ، مربیگری و مشاوره حرفه ای در مدارس می پیوندند. برخی از مشاوران حتی به سمت های تفریحی و استخدام حرفه ای در دفاتر شرکت ها حرکت می کنند.

مشاوره شغلی و تحصیلی چگونه انجام میشود؟

 مشاوره شغلی چگونه انجام میشود؟

مشاوران شغلی ممکن است در یک تمرین خصوصی یا حتی در کالج یا دانشگاه کار کنند. موقعیتهای موجود براساس منطقه ، ایالت و کشور متفاوت است. برخی را می توان به عنوان مددکاران اجتماعی ، مربیان زندگی ، درمانگران ، کارمندان استخدام شرکتی ، معلمان و بسیاری از مشاغل دیگر پیدا کرد که درک صحیح از روانشناسی مفید یا لازم باشد.

یک مشاور شغلی در یک مدرسه با دانش آموزان همکاری می کند تا به آنها کمک کند تا تحقیق کنند که شغل آنها برای آنها بهترین است ، ضمن اینکه فشارهای همسالان و خانوادگی آنها را نیز در نظر می گیرد. مشاوران شغلی برای ترغیب آنها به دنبال مشاغل متناسب با مهارتها و خواسته هایشان ، با تفکر در مورد درآمد پولی و سطح رضایتمندی از حوزه انتخاب شده ، با دانشجویان همکاری خواهند کرد.

مشاوران شغلی که از برنامه های کاربردی شغلی این حوزه بهره مند می شوند ، غالباً اشتغال را در محل استقرار ، استخدام شرکت ها و سرپرستی حرفه ای انتخاب می کنند و کارمندان خود را برای مشتری خود پیدا می کنند که متناسب با نیروی کار آنها باشد.

این همان کارهایی است که در غیر این صورت ، به سادگی وارونه انجام می داد. آنها به جای پیدا کردن مشاغل مربوط به مشتری که با مهارت هایشان مطابقت داشته باشد ، کارکنان را پیدا می کنند تا براساس مهارت متقاضیان ، با نیاز مشتری خود مطابقت داشته باشند.

انتخاب بهترین کار متناسب با روحیه

یک کسب و کار بقش اعظمی از زندگی ما را تشکیل میدهد و یک کسب و کار میتواند بسیار در زندگی ما تاثیر گذار باشد و باعث آرامش روانی و یا رضایت ما شود بنابراین مشاوره بیار مهم است و نباید اصلا نادیده گرفته شود در حوزه ای بهترین مشاوره شغلی میتوانید به کلینیک روانشناسی مراجعه نمایید.

مشاوره شغلی و تحصیلی

مشاوره شغلی و تحصیلی در کنار یکدیگر میتوانند مسیر های موفقیت را برای افراد باز کند و این امکان را به افراد بدهد تا با دید بازتر و با استفاده از راهکارهای دقیق و اساسی بتوانند از مشاوره به نحو احسنت استفاده کنند تا تصمیمی درست بگیرند تا در آینده با پشیمانی و شکست مواجه نشوند.

6 پاسخ
  1. حمید مرادی
    حمید مرادی گفته:

    مغازه ام خالی است و نمیخوام اجازه بدم دوست دارم یه شغلی رو خودم شروع کنم حدود ۵۵متر در یک خیابان کم رفت و آمد

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *