اختلال شخصیت مرزی

همه چیز در مورد اختلال شخصیت مرزی

در این مقاله همه چیز در مورد اختلال شخصیت مرزی را شرح داده ایم از تشخیص تا درمان اختلال شخصیت مرزی و آگاهی در این زمینه با شما همراه هستیم .

  روی شماره کلیک کنید

تماس : 09303477528

اختلال شخصیت مرزی چیست؟

اختلال شخصیت مرزی چیست؟

شخصیت مرزی داری ویژگی است که افراد مدام در حال تغیر و تحولات روحی هستند و اصلا ثبات ندارند و بدون فکر کردن به عواقب کاری اقدام به انجام کاری میکنند این افراد بی تباتی در همه ی حالت از جمله خشم و عاطفی و هیجانی دارند این افراد در رابطه با همه ی افراد خانواده ها ،آشنایان ،دوستان و غریبه ها ناپایدار عمل میکنند و رابطه های ناموفق دارند .

افراد با اختلال مرزی یک ویژگی خاص دارند که آنها را از سایر اختلالات از جمله دوقطبی و پارانوئید متمایز میکند و از ویژگی های بارز این افراد میباشد که ترس از طرد شدن دارند و در برخی موارد خود از رابطه میروند که طر نشوند.

این افراد اقدام به خودکشی میکنند و به راحتی به خود و اطرافیان خود صدمه وارد میکنند و در برخی موارد به مصرف مواد مخدر روی می آورند.

علائم و ویژگی شخصیت مرزی

علائم و ویژگی شخصیت مرزی

همانطور که گفته شد شخصیت مرزی نمیتواند در یک مسیر مستقیم حرکت کند و چرخش سریع خلق و خو دارند در واقع به سدت در سه حوزه خلق ، هویت و روابط بی ثبات هستند.

این نوع شخصیت بدترین و دردناک ترین نوع اختلال میباشد و افراد مبتلا را باید عواقب کارشان آشنا کنید .

دلیل به وجود آمدن اختلال شخصیت مرزی

دلیل به وجود آمدن اختلال شخصیت مرزی

از جمله مواردی که باعث ایجاد شخصیت مرزی در افراد میباشد .

علائم اکتسابی،علائم مغزی ، علائم ژنتیکی ،بی ثباتی رفتار والدین در کودکی ، طرد کودک توسط والدین در کودکی،عدم دلبستگی ایمن در کودکی،درگیری های والدین در کودکی، تنبیه کودکان،بی توجهی به کودکان ،طلاق و ناسازگاری والدین ،رفتار نامعتیر والدین و… از جمله عواملی هستند که باعث ایجاد شخصیت مرری میشود .

تشخیص اختلال شخصیت مرزی

تشخیص اختلال شخصیت مرزی

تشخیص بیماری مرزی بسیار دشوار میباشد و باید توسط روانشناس انجام پذیرد.این نوع افراد مبهم و پیچیده هستند و از نظر اجتماعی جذاب میباشند و تا مخاطب متوجه وجود بیماری در فرد مقابل شود دوره ای زمان بر میباشد و فرد آسیب میبیند بنابراین برای تشخیص بیماری به روانشناس مراجعه کنید تا در مدت زمان کم به بهترین نتیجه برسید .

از ویژگی های این افراد ترس شدید از طد شدن،عدم پیش بینی و شناخت آنها،ژست خودگی ،عدم قدرت در تصمیم گیری درست و تشخیص راه درست ، سر درگمی ،بی خبری از اهداف آینده ،اعتماد به نفس پایین ،انجام کار های هیجانی و ریسک بالا مانند رانندگی خطرناک ،روابط مشکل دار ،دوره خلقی متفاوت ،هیجان مفرط،داشتن تجربه افسردگی طولانی مدت،کابوس طر و رها شدن ،رفتار و حالات جنون میباشد که میتوانید برای تشخیص این افراد این موارد را در نظر بگیرید .

درمان اختلال شخصیت مرزی

درمان اختلال شخصیت مرزی

این افراد باید برای درمان اقدام کنند بنابراین پس از تشخیص اختلال مرزی باید اقدام به درمان این اختلال نمایند تا از ضرر های وارده جلوگیری کنند .برای درمان این بیماری روانشناسان راه کار های ماثری را به کار میگیرند یکی از این راهکار ها مقابله با طرحواره ناسازگار میباشد که به دلیل تربیت ناصحیح به وجود می اید .

روانشناسان طرحواره ناسازگار که مهم ترین آن کودک رها شده (طرد شدگی )به فرد مبتلا میشناسونه بنابراین روانشناسان برای غیر فعال شدن این طرحواره راهکار مناسب نشون میده .

ازدواج با شخصیت مرزی

ازدواج با شخصیت مرزی

ازدواج با شخصیت مرزی میتواند به شما آسیب وارد کند ابتدای روابط این افراد در ظاهر از نظر اجتماعی جذاب به نظر میرسند و تا متوجه شوید زمان بر میباشد بنابراین برای ازدواج با این افراد به یک مشاور و روانشناس خوب مراجعه کنید .

چگونه با شخص مرزی رفتار کنیم؟

چگونه با شخص مرزی رفتار کنیم؟

رفتار صحیح با افرادی که دچار اختلال مرزی هستند متناسب با هر فرد متفاوت میباشد به همین دلیل باید حتما به یک روانشناس و مشاور مراجعه کنید تا به شما راهکار های مناسب را ارائه دهد بنابراین میتوانید با مشاوران و کارشناسان ما در تناس باشید .

پرسشنامه و تست شخصیت مرزی

پرسشنامه و تست شخصیت مرزی

برای تشخیص اختلال مرزی هر کلینیک و پزشک متناسب با تشخیص خود اقدام به انجام تست و پرسشنامه ها میکند انجام تست NEO و یا تست MMPI متداول ترین تست ها هستند که برای تشخیص استفاده میکنند .کلینیک روانشناسی خدمت رسان شما عریزان میباشد

اختلال شخصیت مرزی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *