افسردگی چیست؟و چگونه فرد دچار افسردگی میشود

افسردگی چیست؟ و چگونه فرد دچار افسردگی میشود

برای اینکه بدانید افسردگی چیست؟ و چگونه فرد دچار افسردگی میشود در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را به دست آورید. جواب دادن به اینکه افسردگی چیست؟کار آسانی نیست. میتوان اینگونه بیان کرد که فرد افسرده از هیچ چیزی احساس شادی و خوشحالی ندارد و از زندگی لذت نمیبرد و همیشه غمگین هستند و احساس تهی بودن یا زودرنجی می‌کنند و اغلب دچار یاس و ناامیدی میشوند .

  روی شماره کلیک کنید

تماس : 09303477528

چگونه تشخیص دهیم که فرد دچار افسردگی شده است؟

 چگونه تشخیص دهیم که فرد دچار افسردگی شده است؟

برای اینکه تشخص دهیم فردی دچار افسرگی شده است یا خیر راه دشواری را پیش رو خواهیم داشت زیرا که این تشخیص این مسئله بسیار موشکافانه و با اما ها و اگر ها باید صورت گرفته شود و نباید سطحی عمل کرد و یک فرد را افسرده دانست و برای او نسخه پیچید.

تشخیص افسردگی باید حتما زیر نظر متخصصان و روانشناسان صورت پذیرد و اصلا یک فرد عادی نمیتواند با مشاهده ی برخی عوامل تجوز افسردگی برای فردی داشته باشد زیرا که حالت هایی مانند غم واکنشی در برابر برخی عوامل میباشد و کاملا طبیعی است و اگر فردی باشد که احساسی نسبت به عوامل غم انگیز نداشته باشد آن فرد در واقع مشکل دارد .

کلینیک روانشناسی شما را با این موضوع که افسردگی چیست؟و چگونه فرد دچار افسردگی میشود آگاه مینماید در برخی موارد فردی که در مسیر زندگی خود دچار بحرانی غم انگیز شده است میتواند با چند جلسه مشاوره مشکل خود را حل نماید و با چند کلمه حرف انرژی زا و انگیزشی دوباره مشکلات خود را کنار گذاشته و با قدرتی چندین برابر زندگی خود را دوباره آغاز نماید .

افسردگی چیست؟ و چگونه فرد دچار افسردگی میشود افسردگی شایع ترین بیماری روحی است که باید درمان شود و پزشک متخصص آن را تشخیص دهد افسردگی احساسی ناخوشایند است که فرد را گوشه نشین و منزوی میکند و مانع فعالیت و موفقیت های فرد خواهد شد بنابراین اگر علائم افسردگی را دارد با ما در ارتباط باشید .

چه عواملی نشان دهنده ی این هستند که فرد دچار افسردگی شده است؟

 چه عواملی نشان دهنده ی این هستند که فرد دچار افسردگی شده است؟

این عوامل به طور صد در صد نمیتوانند نشانگر فرد افسرده باشند بلکه باید تمام مسائل زیر نظر روانشناسان و متخصصان با تجربه انجام پذیرند این علایم میتوانند برای مسئله ای دیگر باشند

تغییرات در خواب

بی‌خوابی و کمبود خوای و خواب بیش از حد  

تغییرات در اشتها

تغییرات در اشتها مانند کم‌خوری یا پرخوری و کاهش یا افزایش وزن

نداشتن تمرکز

نداشتن تمرکز نیز متواند از عوامل افسردگی باشد

کمبود انرژی

افراد مبتلا به افسردگی از کمبود انرژی برخوردار هستند و معمولا احساس خستگی می‌کنند  و قادر به انجام فعالیت‌های عادی روزمره خود نیستند.

بی ‌علاقگی

افراد مبتلا به افسردگی علاقه‌ ای به انجام کار ها و فعالیت‌های عادی روزمره را ندارند یا ظرفیت تجربه‌ی خوشی و لذت را ندارند. این افراد اغلب بی‌اشتها میشوند و تمایلات جنسی خود را از دست میدهند.

کمبود اعتماد به ‌نفس

افراد افسرده تنها کاستی‌ها و ناکامی‌های خود را میبینند و احساس درماندگی آنها را رها نمیکند.

نا امیدی

افراد که دچار افسردگی هستند ناامید هستند و احساس میکنند دیگر هیچ اتفاق خوشایندی برای آنها اتفاق نخواهد افتاد .

تغییرات حرکتی

افراد افسرده بی‌قرار میشوند و صبح خیلی زود بیدار میشوند و ساعت‌ها در اتاق قدم میزنند.

احساس درد های جسمی

افراد افسرده معمولا به جای اینکه از احساسات اندوه‌بار خود حرف بزنند، از سردرد یا ناراحتی‌های معده شکایت می‌کنند.

سردرد های مداوم  و خشمگین شدن از علائم افراد دچار افسردگی هستند

راهکارهای درمان افسردگی

 راهکارهای درمان افسردگی

راهکارهای درمان افسردگی بسیار زیاد هستند و شما میتوانید افسردگی خود را در کمترین زمان ممکن درمان نمایید و اصلا نگران نباشید زمانی که احساس کردید دچار افسردگی شده اید میتوانید به جای انکار کردن اقدام به درمان افسردگی خود نمایید و از زندگی خود لذت ببرید .

برای درمان افسردگی میتوانید به کلینیک روانشناسی واقع در کرج مراجعه نمایید تا افسردگی و میزان افسردگی شما توسط کارشناسان و متخصصان کلینیک ما شناسایی شود و اقدام به رفع این موضوع نمایید . کلینیک روانشناسی آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان میباشد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *