چگونه زوجین میتوانند مشکلات زندگی را با هم پشت سر بگذارند؟

چگونه زوجین میتوانند مشکلات زندگی را با هم پشت سر بگذارند؟

برای اینکه در برابر مشکلات با شریک زندگی خود همدردی کنید و دو نفری مشکلات را پشت سر بگذارید و به آرامش برسید و مشکلات را حل کنید با ما در ارتباط باشید.برای اینکه بدانید چگونه زوجین میتوانند مشکلات زندگی را با هم پشت سر بگذارند؟ این مقاله را بخوانید.

7 مرحله

برای گذراندن دوران سخت یک رابطه، باید از هفت مرحله استفاده کنید و آن آگاه باشید. با دانستن این هفت مرحله متوجه می شوید که دعواها و اختلافات طبیعی هستند و همه زوج ها آن را تجربه میکنند اما در نهایت زوج هایی عشق پایدار دارند که بتوانند با آگاهی کامل و برخورد صحیح زندگی مشترک خود را حفظ نمایند.

مرحله 1: مرحله صمیمیت

مرحله صمیمیت باعث عشق پرشور میشود. اگر عاشق هم باشید به لطف مواد شیمیایی عشق در مغز ما، سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین میتواند احساس خوبی داشته بشید برخی از افراد در ابتدا عاشق هم هستند اما به دلیل چشم و هم چشمی ها و برخی مشکلات فردی و اشتباهات درونی باعث از بین بردن عشق درونی خود میشوند.

شما باید عاقلانه و واقع بینانه همسر خود را انتخاب کنید و پای تصمیم خود بایستید تا هیچ گاه صمیمت و عشق شما از بین نرود هر انسانی نقاط مثبت و منفی دارد شما باد با نقاط مثبت و منفی همسر خود به طور کامل آگاه شوید .

مرحله 2: کشف

در این مرحله عادت های بد، رفتارهای عجیب و غریب و دیدگاه های متضاد را با فردی که دوستش دارید کشف می کنید. در سال های اول زندگی هر روز چیزهای جدیدی درباره یکدیگر کشف می کنید. میتوانید در این مرحله صبور و آرام باشید هیچ دعوا و عصبانیتی نمیتواند شما را به آرامش درونی برساند اگر همسرتان انتقاد پذیر باشد شما یک پله جلو هستید پس عاقلانه و با مهربانی نکات بد او را به او بگویید.

مرحله 3: تعهد و ارتباط

وقتی مرحله کشف را گذراندید، سازش با شریک زندگی شما اتفاق می افتد. و وارد مرحله تعهد میشوید. و رابطه کسل کننده و یکنواخت میشود.

در این زمان همانطور که یاد می گیرید به یکدیگر متعهد باشید، یاد بگیرید ارتباط خود را مدیریت کنید و به نیازهای شریک زندگی خود گوش دهید.و وقتی احساس بی حوصلگی داشتید، سعی کنید کارهای جدیدی برای انجام دادن پیدا کنید. شما میتوانید تعهد و عشق خود را به همسرتان نشان دهید و به او را متوجه کنید که برخی از خضوضیات و رفتار های او مناسب نیستند و با برطرف کردن آنها زندگی شما با کیفیت تر میشود خواسته خود را یک بار بیان کنید و به همسرتان فرصت دهید تا بهتر شود.تغییر را یک دفعه از او نخواهید.

مرحله 4: چه کسی در کنترل است؟

هر دوی شما باید رهبری رابطه را بر عهده بگیرید و به تصمیمات یکدیگر احترام بگذارید. تفاوت های فردی خود را کشف کنید و احترام متقابل داشته باشید.

مرحله 5: رشد و ثبات مجدد

در این مرحله شما به خود شناسی رسیده اید و همسرتان را بیشتر شناخته اید و به به مرحله ای بالاتری رفته اید حالا باید تفاهم ها و نقطه عطف مثبت در رابطه خود را شناسایی کنید از نکات مثبت و ویژگی های مثبت یکدیگر که باعث علاقه ی اولیه ی شما شده است دوباره یاد کنید. و لذت های مشترک مانند رفتن به سفرهای خارج از منزل یا تماشای فیلم و … را دوباره باهم تجربه کنید.

مرحله 6: عشق عاشقانه و بالغ

اکنون شما تفاوت بین عشق پرشور و بالغ را میدانید. عشق پرشور شما در اولین مرحله به شکل صمیمیت، جاذبه و میل جنسی شکل گرفته. عشق بالغ را در تجربه ی احساس امنیت، احترام، غلبه بر روزهای سخت، ارتباط و راحتی را تجربه میکنید.

مرحله 7: عبور از یک بحران و بهبودی

یک بحران در رابطه شما ممکن است سخت باشد و در زندگی هر فردی به شکل مختلفی مانند مرگ، بیماری، مشکلات شغلی ، مشکلات مالی ، خیانت و … نمایان شود عبور از این مشکلات ممکن است به رابطه شما فشار وارد کند.اگر بتوانید بحران های سخت را نیز پشت سر بگذارید و از آن عبور کنید شما فرد قوی ای هستید. برای گذراندن یک بحران هر دوی شما باید تلاش کنید و با هم کار کنید تا از این لحظه سخت عبور کنید.

برای بهتر شدن دوره ی بحران باید همدیگر را سرزنش نکنید، سعی کنید مسائل خشم خود را کنترل کنید و سعی کنید این دشواری را به عنوان چیزی که شما را قوی‌تر می‌کند بپذیرید، نه به عنوان چیزی که رابطه شما را از بین میبرد. هنگامی که از بحرانی را پشت سر میگذارید شما قوی تر از پیش میشوید و تجربه بیشتری کسب میکنید گاهی ممکن است بخران به عنوان یک تلنگر باشد تا از زندگی خود به نحو بهتری استفاده کنید و اشتباهات خود را از بین ببرید و به فرد کامل تری تبدیل شوید.ما در این مقاله به شما توضحیح داده ایم که چگونه زوجین میتوانند مشکلات زندگی را با هم پشت سر بگذارند؟

همچنین بخوانید صفر تا صد مشاوره ازدواج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *