تفاوت عشق و دوست داشتن

تفاوت عشق و دوست داشتن

در این مقاله میتوانید تفاوت عشق و دوست داشتن را مطالعه نمایید عشق عنصری است که از غریزه و بدون فکر و اندیشه و قبول واقعیت هاست اما دوست داشتن از روح سرچشمه میگیرد و با قبول واقعیت ها و با بصیرتی روشن و چشم باز است. در عشق فرد عاشق تنها خود را میبیند و به خواسته های خود توجه میکند اما در دوست داشتن فرد عاشق تنها معشوقه خود را میبیند به آرامش او فکر میکند و صادقانه بدون هیچ گونه هوا و حوس سعی در ارتباط برقرار کردن با معشوقه ی خود دارد.

  روی شماره کلیک کنید

فرق عشق و دوست داشتن

در واقع تفاوت عشق و دوست داشتن بسیار گسترده است عشق آتشین است و میتواند با شعله های خود به خرابی یک یک کاشانه بپردازد افراد کم سن و سال اغلب به دنبال عشق میروند و به عشق های خود پر و بال نشان میدهند و پس از اینکه آتش عشق آنها فروکش کرد آنگاه واقعیت های درست و واقعی را میبینند و شاید با مشکل مواجه شوند.کلینیک روانشناسی

افرادی که همدیگر را دوست دارند معمولا میتوانند راز های پنهان خود را با یکدیگر بیان کنند دردل با یکدیگر را دوست دارند.

آنها میتوانند دلسوزانه از ته قلب با دوست داشتنی واقعی به یکدیگر نگاه کنند در حالی که در عشق نگاه کردن به یکدیگر با خجالت همراه است.

دوست داشتن مقدس است و هر فردی میتواند با دوست داشتن به خدای متعال نزدیک شود .

دوست داشتن میتواند قدرتی در انسان ایجاد کند که توانایی از خودگذشتگی و صبر را در افراد افزایش دهد.

دوست داشتن زیباست و میتواند استوار باشد و سالیان درازی دوام داشته باشد.

دوست داشتن میتواند به افراد این امکان را دهد تا از وابستگی جدا شوند دوست داشتن واقعی است و ارزشی بالا تر از عشق دارد.

 عشق یا دوست داشتن؟

عشق یا دوست داشتن؟

اگر افراد بتوانند به دوست داشتن نزدیک تر شوند میتوانند به ثبات عقلی و فکری نزدیک شوند بنابراین دوست داشتن با دوام و استوار است پس ارزش بیشتری دارد و افرادی که بدون آتش و شعله های کورکورانه ی عشق انتخاب میکنند یا انتخاب میشوند امکان موفقیت بیشتری دارند بنابراین میتوانید عشق خود را با آگاهی و تلاش بیشتر تبدیل به دوست داشتن کنید.

چگونه عشق خود را تبدیل به دوست داشتن کنیم؟

 چگونه عشق خود را تبدیل به دوست داشتن کنیم؟

برای اینکه قدرت این را داشته باشید تا عشق خود را تبدیل به دوست داشتن کنید ابتدا باید به دو نکته اهمیت زیادی دهید ابتدا باید به خود شناسی برسید و سپس به خدا شناسی

با خودشناسی خواهید دانست که چه چیز هایی برای شما ارزشمند هستند و برای چه چیز هایی میتوانید از چه چیز هایی بگذرید در واقع فردی که به خود شناسی میرسد میتواند استقامت و استواری بالایی را در درون خود بیابد و ثبات اخلاقی و فکری داشته باشد و ارزش های خود را پایه گذاری نماید.

دوست داشتن خوبه یا عاشق شدن

در خداشناسی به ارامش درونی بالایی دست میابید در واقع ارامشی فرا تر از درون خود را حس خواهید کرد درمیابید که خدایی بزرگ دارید هرچه برای شما مقدر ساخته و هر چه لایق شما باشد را به شما خواهد داد بنابراین تلاش های بیهوده کارامد نیستند امید و توکل تنها به خدای بلند مرتبه میباشد و ارزش بسیار بالایی دارد.

بنابراین با خودشناسی و سپس خداشناسی خود را درمیابید و ارامش خواهید داشت و اگر بخواهید کسی رو دوست داشته باشید با شناخت ویژگی ها و کلیه ی اموری که فرد مورد نظر دارد میتوانید صادقانه او را بخواهید.

برای مشاوره ازدواج به صورت تلفنی و آنلاین و یا حضوری میتوانید با ما در ارتباط باشید.

1 پاسخ
  1. سمیه
    سمیه گفته:

    با سلام به نظر من تفاوت عشق و دوست داشتن خیلی واضحه دوست داشتن منطقی تره و به ادم کمتر صدمه میزنه

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *