نوع صحیح صحبت کردن را بیاموزید

آیا تاکنون به نوع صحبت کردنتان در روابط متفاوت دقت کرده اید؟

ما از کودکی به شیوه‌ی خاصی از لحن، کلام و ادبیات گفتاری که دائما در خانواده و محیط اطراف می‌شنویم عمل میکنیم بنابراین خیلی اوقات در شرایط مختلف به نوع گفتار و کلماتی که به کار می‌بریم، آگاه نیستیم.

دقت داشته باشید که کلمات ما بیش تر از آن‌چه تصور می‌کنیم اهمیت دارند و تاثیرگذار هستند.

  روی شماره کلیک کنید

تماس : 09303477528

به مثال‌های کلامی زیر که اغلب نادرست هستند دقت کنید و در برخورد با فرزندانتان به کار ببرید؛ و جایگزین‌های آن را استفاده کنید.

به جای : “سوال داری؟” بگوییم : چه سوال‌هایی داری؟

به جای: “خیلیم حالِت خوبه!” بگوییم: چه احساسی داری؟

به جای: “ساکت باش” بگوییم: ممکنه آروم‌تر صحبت کنی؟

به جای: “چه ریخت و پاشی کردی!” بگوییم: به نظر می‌رسه خیلی بهت خوش گذشته؛ حالا چطوری می‌تونیم اینجا رو مثل قبلش مرتب و تمیز کنیم؟

به جای: “کمک می‌خوای؟” بگوییم:  من اینجا هستم که اگه نیاز داری بهت کمک کنم

به جای: “دیروز که برات توضیح دادم چطوری باید این کار و انجام بدی.” بگوییم : شاید بتونم راه دیگه‌ای رو بهت نشون بدم که امتحانش کنی

به جای: “گریه نکن!” بگوییم: می دونم غمگین شدی. اشکالی نداره که گریه کنی.

به جای: اونقدرها هم سخت نیست” بگوییم: تو از پس سختی‌هاش هم برمیای

آموزش نحوه صحیح صحبت کردن

آموزش نحوه صحیح صحبت کردن

آموزش نحوه صحیح صحبت کردن برای همه ی افراد در همه ی سن ها در کلینیک روانشناسی امکان پذیر میباشد بنابراین با ما در ارتباط باشید تا اموزش صحیح صحبت کردن را بیابید.

نحوه صحیح صحبت کردن در جمع

نحوه صحیح صحبت کردن افراد در جمع های دوستانه ، دانشگاه ، محیط کار با همکاران و … بسیار مهم است و میزان محبوبیت و ارتباط اجتماعی شما را تعیین مینماید بنابراین برای آموزش نحوه صحیح صحبت کردن و ایجاد وجه ی مناسب در جامعه میتوانید مقاله ی ما را مطالعه نمایید زیرا امروزه تنها راه ارتباط با محیط پیرامون برقراری ارتباط کلامی میباشد و میتواندتاثیر بالایی در نحوه زندگی و موفقیت هر فرد داشته باشد.

نحوه صحیح صحبت کردن در جمع

نوع صحیح صحبت کردن و تاثیر کلمات را میتوانید بیاموزید تا در ارتباطات خود موفق باشید در هر سنی که هستید و در هر مرحله و جایگاهی که هستید میتوانید با تقویت نحوه صحیح صحبت کردن موفقیت های گسترده ای را به دست آورید.

کلینیک روانشناسی آماده ی ارائه ی خدمات خود به شما عزیزان میباشد