نکاتی برای بالابردن کیفیت رابطه زناشویی

نکاتی برای بالابردن کیفیت رابطه زناشویی

نکاتی برای بالابردن کیفیت رابطه زناشویی:رابطه ی زناشویی یکی از رابطه های مهم در زندگی هر فردی است که باید با حفظ و ارتقاء آن بتوان کانون گرم و صمیمانه زندگی و خانواده را حفظ نمود در یک رابطه زوجین همواره در تلاش و تکاپو برای زندگی مشترک خود هستند بعد از چند سال زندگی مشترک دغدقه ها برای اداره ی امور زندگی و مشغله های کاری بالا میرود و به گفته ی عامیانه زندگی و رابطه زناشویی تکراری و یکنواخت خواهد شد . در این دوره زوجین باید بتوانند با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند و ارتنباط قوی تری بایکدیگر بسازند. در این دوره از زندگی هر زوج به شناخت بیشتری نسبت به همسر خود دست یافته است و میتواند شرایط و رابطه را به راحتی کنترل نماید اما با این وجود در این دوره برعکس زوجین بیشتر بایکدیگر به اختلاف میخورند و صمیمیت بین آنها از بین میرود در واقع هر فردی با یک شناخت نسبی متاهل میشود اما بعد از چند سال شناخت او کمی کامل تر میشود وبیشتر با خصوصیات و نقات ضعف و قوت و حساسیت های طرف مقابل خود آشنا میشود در این زمان باید در راستای بالابردن کیفیت رابطه زناشویی از شناخت خود استفاده کنید و نه از این شناخت در راستای اذیت و سواستفاده از شناخت حسسیت ها و نقاط ضعف استفاده کنید یک رابطه زمانی پایدار و با دوام خواهد ماند که بتوانید به صورت کاملا جدی از آن مراقبت نمایید همچنین مشاوران و روانشناسان میتوانند به شما برای بهبود رابطه و بالابردن کیفیت روابط زناشویی استفاده نمایند.

روابط سالم بین زوجین

بسیاری از رابطه ها را ندانم کاری ها و سوء تفاهم ها خراب میکند بنابراین باید دید وسیعی داشته باشید تا بتوانید زندگی خوبی داشته باشید همیشه پیش گیری آسان تر و کم هزینه تر و بی دردسر تر از دمان است یک رابطه زناشویی را میتوان راحت تر صمیمانه نگه داشت و از اشتباهات و رفتار ناشایست جلوگیری کرد اما زمانی که اشتباهات رخ دادند و دیگر حرمت ها شکسته شد تبدیل دوباره ی رابطه به یک رابطه ی صمیمانه و گرم کمی دشوار است  در زندگی مشترک باید کاملا منطقی رفتار کنید زیرا که شما مسئول همسر و فرزندان خود هستید یک خانواده و رابطه ی سالم خیلی بهتر از یک خاتنواده است که نتوانسته اند روابط و شرایط خود را کنترل و بهبود بخشند. افکار منفی و سوتفاهم ، سوء زن ، شک به همسر مسائلی هستند که میتواند به راحتی توسط مشاوران و روانشناسان بررسی شود.

در واقع در یک زندگی مشترک انسان در تمام مراحل زندگی کمی خسته و گاهی کلافگی و احساس نارضایتی دارد افراد باید آموزش ببینند که این احساس گذار است در واقع کل زندگی بشریت همین روال را دارد اگر به گذشته ی خود نگاه کنیم خواهیم دید که در بسیاری از موارد خسته و ناراضی بوده ایم و پس از آن حس مطلوب و آرامش را با بروز اتفاقاتی تجربه کرده ایم.

روابط سالم بین زوجین

راه هایی که میتواند به شما کمک کند در ذیل شرح داده شده است.

باطن زندگی و همسر خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکنید

در جهان هستی هیچ چیزی مشابه یکدیگر خلق نشده است و هر فردی کاملا متفاوت از دیگران است گاهی زندگی و رابطه ها به دلیل یک خطا و اشتباه خراب میشود اینکه دائم زندگی خود را بادیگران مقایسه کنید کاملا اشتباه است مقایسه برای اینکه بتوانید راهکار ها و روش های جدیدی را آموزش ببینید میتواند ماثر باشد اما در بسیاری از موارد افراد دیگران را بدون ایراد و مشکل میبینند و این تنها طاهر است و ما در باطن زندگی دیگران نیستیم و این ظاهر را با باطن زندگی خود تطابق میدهیم در واقع افراد باید بتوانند به اداره و برسی و بهبود زندگی خود فکر کنند زیرا زندگی شما متعلق به شماست و دیگران سهمی در آن ندارند.

باطن زندگی و همسر خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکنید

ذهن خوانی (نیت و خواسته های افراد)

از یک سخن و یک حادثه میتوان بیش از بیست نوع برداشت داشت و این کاملا روشن است و هر مغز میتواند برداشت متفاوتی داشته باشد بنابراین انسان باید سعی کند تا دیگران را قضاوت نکند و سعی در اینکه نیت و خواسته و هدف طرف مقابل چه بوده است نباشد هر انسانی کاملا مستقل از محیط بیرونی خود است و نمیتوان فهمید خواسته ها و هدف ها و برخورد طرف مقابل به چه نیت است بنابراین با این نکات نه میتوان قضاوت کرد و از رفتار همسر برداشت خود را داشته باشید و نمیتوانید بخواهید که همسرتان خواسته ها و نیاز های شما را بدون اینکه شما به او بگویید متوجه شود بنابراین رابطه ی کلامی خیلی بهتر از ذهن خواهی ها میباشد اینکه نیاز های خود ا بیان کنید و صحبت داشته باشید و حتی در روز چند ساعتی را برای برطرف کردن سوالات خود در ذهن با یکدیگر داشته باشید سوتفاهم ها میتواند از بین بروند.

ذهن خوانی (نیت و خواسته های افراد)

حمایت و پشتیبانی کردن:

حمایت کردن احساس آرامش و رضایت خاصی به افراد میدهد و افراد همیشه از یک حامی رضایت دارند و به او علاقه بیشتری پیدا میکنند اینکه احساس کنید در شرایط سخت حامی دارید و همسر شما در کنار شماست میتواند حس رضایت و آرامش به شما دهد. مشاوره ازدواج

حمایت و پشتیبانی کردن:

ایجاد صمیمیت دوستی و رفتار دوستانه:

توجه کردن، مسئول بودن در برابر مسائل و مشکلات و احساسات طرف مقابل، درک کردن باعث میشود تا طرف مقابل متوجه شود که شما به فکر او هستید و احساستش برای شما مهم است و دلگرم شود و به آرامش برسد.در واقع قبل از رابطه ی زناشویی باید رابطه ی دوستانه خود را تقویت نمایید.نکاتی برای بالابردن کیفیت رابطه زناشویی متعدد هستند .

ایجاد صمیمیت دوستی و رفتار دوستانه:

رابطه با کیفیت:

رابطه باید با کیفیت باشد صحبت کردن درباره اتفاقات روزمره تماس با همسر در طول روز صحبت درباره اهداف آینده ، ابراز عشق و محبت میتواند رابطه را استحکام بخشد.

توجه به ویژگی ها و کارهای مثبت همسر:

هر فردی نکات مثبت و منفی بیشماری دارد در واقع اگر فقط کار های منفی همسرتان را ببینید و نکات مثبتی که دارد توجه نکنید  به مشکل برخواهید کرد و رابطه ی شما به مرور زمان سرد خواهد شد در یک رابطه ی گرم و صمیمانه میتوان با صحبت و انتقاد تلاش کرد تا ویژگی و رفتار های بد نیز از بین بروند

وقت گذاشتن برای همسر

همیشه باهم بودن و در کنار هم بودن و وقت صرف هم کردن بیرون رفتن ، قدم زدن ، غذا خوردن با یکدیگر و … میتواند بسیار بر رابطه ی سالم و ماندگاری آن تاثیر بگذارد افراد باید بتوانند در کل زندگی مشترک حتی پس از ده سال و بیست سال زندگی مشترک رابطه ی گرم و صمیمانه داشته باشند زیرا به این ترتیب میتوانند حس بهتری در رابطه ی زناشویی و آرامش بیشتری را در زندگی تجربه کنند.

بنابراین همه ی تلاش خود را داشته باشید تا گرفتاری ها و مشکلات مالی، مراقبت از بچه ها ، کارهای منزل و بیرون و مشغله های کاری شما را بیش از حد درگیر نکند ازدواج موفق و سالم میتواند بسیار با ارزش باشد.بنابراین از ارزش های واقعی زندگی بخاطر مسائل دیگر غافل نشوید.

بنابراین برای یکدیگر وقت بگذارید مسافرت ، پارک و ورزش، سینما خرید و …. را با همسر و خانواده ای که تشکیل داده اید با برنامه ریزی دقیق انجام دهید.

وقت گذاشتن برای همسر

بالا بردن رضایت همسر:

رضایت و خشنود کردن همسر و خوشحال کردن آن با هر چیزی که فکر کنید هدیه و یا صحبت های محبت آمیز میتواند تاثیر بالایی در رابطه ی سالم داشته باشد.در این مقاله در مورد نکاتی برای بالابردن کیفیت رابطه زناشویی توضیح دادیم برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .

بالا بردن رضایت همسر:
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *